Kultainen kruunu

YLEISET

SOPIMUSEHDOT

Nämä yleiset sopimusehdot ovat voimassa 19.9.2024 alkaen.

1 OSAPUOLET

DevNow Oy, Y-tunnus 3375453-8, jäljempänä (’Toimittaja’).

Jäljempänä palvelun vastaanottava yritys on (’Asiakas’).

Toimittajasta ja Asiakkaasta voidaan jäljempänä käyttää yhdessä myös nimitystä (’Osapuolet’) ja erikseen nimitystä (’Osapuoli’).

2 SOVELTAMINEN

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Toimittajan tarjoamiin palveluihin. Yllä oleva toimeksiantosopimus ja nämä yleiset sopimusehdot ovat yhdessä (’Sopimus’). Tämä Sopimus syrjäyttää Asiakkaan mahdolliset yleiset ja muut sopimusehdot. Yksittäisen palvelun suorittamisen osalta voidaan kuitenkin sopia kirjallisesti toisin.

Tätä Sopimusta ei sovelleta siltä osin kuin ne ovat ristiriidassa Asiakkaan ja Toimittajan välillä solmitun tästä Sopimuksesta erillisen kirjallisen sopimuksen nimenomaisten ehtojen kanssa.

Sopimus tulee voimaan, kun kumpikin Osapuoli on sen allekirjoituksellaan tai muutoin hyväksynyt. Hyväksyminen voi tapahtua myös kuittaamalla Sopimus sähköpostilla hyväksytyksi. Hyväksymällä Sopimuksen Asiakas vahvistaa lukeneensa sen ja sitoutuu noudattamaan sitä.

3 PALVELUT JA PALVELUN TOIMITUS

Palvelun suorittaa Toimittaja. Palvelun tarkka sisältö ja laajuus määräytyvät Asiakkaan kanssa ennalta käytyjen keskusteluiden, tämän Sopimuksen ja hyväksytyn tarjouksen perusteella. Tavanomaisesti palvelun sisältö rajoittuu yksinomaan neuvontaan ja koulutustoimintaan.

Toimittaja aloittaa toimeksiannon yhteisen Sopimuksen mukaan. Kaikki Toimittajan tarjoamat palvelut perustuvat Asiakkaan antamiin tietoihin ja ohjeisiin.

4 ASIAKKAAN VASTUU JA MYÖTÄVAIKUTUSVELVOITE

Asiakkaalla on velvollisuus osallistua sovittuihin tapaamisiin ja sitoutua myötävaikuttamaan palvelun edistymiseen. Asiakkaan vastuulla on Asiakkaalle annettujen tehtävien suorittaminen. Asiakkaan tulee reagoida Toimittajan esittämiin kysymyksiin kohtuullisen ajan puitteissa. Palvelun aikana Asiakkaan tulee vastata lyhyeen palautekyselyyn.

Asiakkaan velvollisuus on maksaa palvelu valitsemallaan maksutavalla ja erikseen sovitun aikataulun mukaisesti.

Asiakkaan tulee antaa Toimittajalle kaikki oleellinen tieto palvelun suorittamiseksi sekä pitää näitä tietoja ajan tasalla. Asiakas vastaa Toimittajalle antamistaan tiedoista ja ohjeista.

5 TOIMITTAJAN VELVOLLISUUDET

Toimittajan vastuulla on viestiä Asiakkaalle yhteistyön ja palvelun suorittamisen eri vaiheista ja ilmoittaa mahdollisista muutoksista, jotka vaikuttavat palveluun kuuluvan työn lopputulokseen tai palvelun suorittamisen aikatauluun.

6 PALVELUN ALKAMINEN JA PÄÄTTYMINEN

Palvelu alkaa tämän Sopimuksen allekirjoituspäivänä tai erikseen kirjallisesti sovittuna ajankohtana.

Palvelun päättyy, kun palvelu on kokonaisuudessaan toimitettu Asiakkaalle ja palvelu on toteutettu Asiakkaan kanssa ennalta sovitulla laajuudella tai kun Asiakas on maksanut kyseessä olevasta palvelusta osoitetun laskun.

7 PALKKIO JA LASKUTUS

Palkkio perustuu tarjoukseen, tähän Sopimukseen sekä Toimittajan voimassa olevaan hinnastoon. Palkkio ei ole sidottu tietyn lopputuloksen saavuttamiseen.

Palkkio palvelun suorittamisesta laskutetaan Asiakkaalta, kun palvelu on kokonaisuudessaan suoritettu.

Kaikki Toimittajan ilmoittamat hinnat ovat arvonlisäverottomia ja arvonlisävero lisätään laskuun soveltuvan verolainsäädännön mukaisesti. Lasku erääntyy maksettavaksi neljäntoista (14) päivän kuluttua laskun päiväyksestä. Viivästyneelle maksusuoritukselle lasketaan ja peritään laillinen korkolain mukainen viivästyskorko (tai soveltuvan säännöksen puuttuessa kymmenen prosenttia (10 %) vuodessa). Toimittajalla on oikeus veloittaa Asiakkaalta viivästyneen saatavan perinnästä aiheutuneet kulut.

Palvelu voidaan laskuttaa erillisen sopimuksen mukaan osamaksulla. Osamaksu tarkoittaa maksuvaihtoehtoa, jossa Asiakas maksaa tietyn rajallisen määrän osamaksuja päästäkseen käyttämään palvelua. Ensimmäinen osamaksuerä veloitetaan heti palvelun päätyttyä. Tämän jälkeen seuraavat erät veloitetaan kuukauden välein. Tulevat erät veloitetaan automaattisesti laskulla ja Asiakas sitoutuu maksamaan kaikki sovitut osamaksuerät niin kauan, että sovittu palkkio on maksettu kokonaisuudessaan. Mikäli yksikin erä myöhästyy taikka jää maksamatta, erääntyy koko saatava kerralla maksettavaksi.

Toimittaja ei ole velvollinen maksamaan tai hyvittämään maksuja Asiakkaalle palvelun ajoittaisista kohtuullisen kestoisista katkoksista.

Toimittaja pidättää oikeuden muuttaa hinnastoa milloin tahansa.

8 PERUUTUSEHDOT, PURKAMINEN JA ESTEET

Mikäli Asiakas peruuttaa palvelun tämän Sopimuksen syntymisen jälkeen, Toimittajalla on oikeus veloittaa viisikymmentä (50) prosenttia (%) Osapuolten välillä sovitusta palvelun hinnasta. Palvelun peruuttaminen on suoritettava kirjallisesti.

Toimittaja pidättää oikeuden peruuttaa tai keskeyttää palvelun suorittamisen omalla päätöksellään, jos Asiakas laiminlyö myötävaikuttaa palvelun suorittamiseen ja Sopimuksen ehtojen täyttämiseen.

Toimittaja saa purkaa Sopimuksen heti, jos on selvää, että Asiakas tulee syyllistymään olennaiseen sopimusrikkomukseen. Selvyydeksi todetaan, että palvelun keskeyttäminen ei vaikuta Toimittajan oikeuteen saada sovittu palkkio ennen palvelun keskeyttämistä.

Osapuolilla on oikeus ylivoimaisen esteen (force majeure) sattuessa viivästyttää, rajoittaa tai keskeyttää kokonaan palvelusopimuksen mukaisten velvoitteidensa täyttäminen. Jos sopimusvelvoitteen täyttäminen viivästyy ylivoimaisen esteen (force majeure) takia, sopimusvelvoitteen täyttämisen aikaa jatketaan niin paljon kuin kaikki tapaukseen vaikuttavat olosuhteet huomioon ottaen on pidettävä kohtuullisena.

Osapuolten on viipymättä ilmoitettava ylivoimaisesta esteestä toiselle Osapuolelle samoin kuin esteen lakkaamisesta, jonka jälkeen Osapuolten on viimeistään sovittava sen vaikutuksesta toimitukseen.

Kumpikin Osapuoli saa purkaa Sopimuksen kokonaan tai osittain, jos Sopimuksen täyttäminen ylivoimaisen esteen jatkumisen johdosta viivästyy yli kolme (3) kuukautta.

9 LUOTTAMUKSELLISUUS JA HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Toimittaja käsittelee palveluita suorittaessaan ja palvelujen yhteydessä annettuja Asiakkaiden tietoja luottamuksellisesti. Toimittaja käsittelee keräämiään henkilötietoja soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tarkempi kuvaus henkilötietojen käsittelystä löytyy Toimittajan tietosuojaselosteesta.

10 REFERENSSIOIKEUS

Toimittaja voi ilmoittaa verkkosivuillaan, sosiaalisessa mediassa tai muussa markkinointimateriaalissaan sekä mainita tarjouksia tehdessään edustaneensa Asiakasta kyseisessä palveluissa tai palvelussa. Toimittaja voi näissä yhteyksissä kuvailla palveluita tai palvelua yleisellä tasolla Asiakkaan etu huomioiden. Toimittaja ei koskaan kuitenkaan käytä luottamukselliseksi määriteltyä tietoa ja referenssioikeudesta voidaan yksittäisen palvelun kohdalla sopia myös toisin.

11 IMMATERIAALIOIKEIDET

Toimittaja pidättää palvelua varten tehdystä työstä syntyvät immateriaalioikeudet itsellään. Asiakas voi käyttää tehdyn työn tuloksia ja syntynyttä materiaalia vain omaan käyttöönsä erikseen sovitulla tavalla.

12 VASTUUNRAJOITUS JA REKLAMOINTI

Toimittaja ei vastaa palveluista, jotka on tehty vajaiden tietojen ja ohjeiden perusteella.

Toimittaja vastaa suorittamistaan palveluista vain siltä osin kuin ne perustuvat Asiakkaan ennalta antamiin ja päivittämiin tietoihin. Toimittaja ei vastaa siitä, jos Asiakas käyttää palvelusta syntynyttä materiaalia muuhun kuin Asiakkaalle tarkoitetun palvelun tarkoitukseen.
Toimittaja ei ole vastuussa Asiakkaan tarjoamien ratkaisujen, tuotteiden, palveluiden tai liiketoiminnan laillisuudesta, toiminnasta tai muutoksista. Asiakas vastaa täysin itse omista päätöksistään ja niiden seurauksista, kuten mahdollisista vahingoista, menetyksistä tai tulojen menetyksistä.

Palvelu tarjotaan ainoastaan Asiakkaalle. Toimittaja ei ole vastuussa kolmannelle osapuolelle aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista eikä kolmansien osapuolten aiheuttamista vahingoista.

Toimittaja ei vastaa vahingosta, mikäli vahingosta ei ole kirjallisesti valitettu Toimittajalle kolmen (3) kuukauden kuluessa siitä, kun Asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää vaatimuksen perusteena olevista sekoista taikka kun palvelu on päättynyt tai palvelu suoritettu. Kolmen (3) kuukauden määräaika lasketaan aikaisemmasta ajankohdasta lukien.

13 SALASSAPITO

Osapuolet eivät palvelun tai palvelun suorittamisen aikana ja sen suorittamisen jälkeen paljasta, luovuta kolmannelle tai muutoin hyödynnä ilman toisen Osapuolen edustajan etukäteen antamaa kirjallista suostumusta toisen Osapuolen luottamuksellista tietoa, mukaan lukien liikesalaisuudet, tai muuta toiseen Osapuoleen liittyvää luottamuksellista tietoa, jonka Osapuoli on saanut tietoonsa palvelun suorittamisen yhteydessä.

Luottamuksellisena ei kuitenkaan pidetä sellaista tietoa, joka on

  1. a) luovutushetkellä yleisesti tunnettu,
  2. b) saatavilla julkisista lähteistä,
  3. c) tullut luovutushetken jälkeen yleisesti tunnetuksi tai saataville julkisista lähteistä muutoin kuin tiedon vastaanottajan toimien tai laiminlyöntien tähden,
  4. d) ennen luovutushetkeä tiedon vastaanottajan tiedossa ilman että se on saatu suoraan tai epäsuoraan tiedon luovuttajalta, tai
  5. e) tiedon vastaanottajan saamaa luovutuksen jälkeen kolmannelta, joka on saanut tiedon muutoin kuin suoraan tai epäsuorasti tiedon luovuttajalta.

Salassapitovelvollisuudet säilyvät voimassa myös Sopimuksen päättymisen jälkeen, kunnes tietoa ei enää edellä mainitulla tavalla ole pidettävä luottamuksellisena.

14 TAKUU JA VAATIMUSOIKEUS

Tyytyväisyystakuu koskee kaikkia Toimittajan tarjoamia palveluita, lukuun ottamatta etukäteen maksettuja verkkokoulutuksia. Asiakas voi ilmoittaa tyytymättömyydestään palveluun sen jälkeen, kun palvelu on toimitettu kokonaisuudessaan, mukaan lukien Asiakkaan omat tehtävät ja Osapuolten yhteinen palautekeskustelu.

Mikäli Asiakas ei ole tyytyväinen ostamaansa palveluun, pyritään asiat aina ensin ratkaisemaan Asiakkaan kanssa avoimesti neuvotellen. Mikäli Osapuolia tyydyttävää ratkaisua ei neuvotteluista huolimatta löydy, Toimittaja jättää palvelun takuun puitteissa osin tai kokonaan laskuttamatta.

Tyytyväisyystakuuseen voidaan vedota, mikäli Asiakas antaa palautekeskustelussa Net Promoter Score (NPS) -mittarissa arvon kuusi (6) tai sitä alemman lukeman. Tyytymättömyydestä on ilmoitettava Toimittajalle kirjallisesti ennen kuin palvelu on laskutettu. Tyytyväisyystakuuseen ei ole mahdollista vedota enää sen jälkeen, kun palvelu on laskutettu.

Palveluilla ja verkkokoulutuksilla ei ole palautusoikeutta. Toimittaja ei ole vastuussa vaatimuksesta, joka tehdään yli neljätoista (14) vuorokautta sen jälkeen, kun Asiakas on tullut tai Asiakkaan olisi pitänyt tulla tietoiseksi vaatimuksen perusteena olevista seikoista tai kun vaatimuksen perusteena olevan palvelun voidaan kohtuudella katsoa tulleen loppuun saatetuksi, riippuen siitä, kumpi edellä mainituista ehdoista toteutuu ensin.

15 SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISEMINEN

Kaikkiin Toimittajan sopimuksiin, tämä Sopimus mukaan lukien, sovelletaan Suomen lakia.

Mahdollisesti aiheutuvat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan Osapuolten välisin neuvotteluin.

Mikäli Osapuolten välisin neuvotteluin ei päästä yhteisymmärrykseen, ratkaistaan palvelusta ja sen suorittamisesta aiheutuva riita lopullisesti välitysmenettelystä annetun lain mukaisesti välitysmenettelyssä. Välitysmenettelyn paikka on Helsinki. Välimiesmenettelyn kieli on suomi.

Toimittaja voi saattaa riidattomia saataviaan koskevat vaatimukset Helsingin käräjäoikeuden tai Asiakkaan kotipaikan toimivaltaisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.

16 MUUTOKSET

Toimittaja pidättää oikeuden tehdä muutoksia ja päivittää yleisiä sopimusehtojaan.

17 YHTEYSTIEDOT

emilia.ilomaki@voittavamyynti.fi

Scroll to Top